Postřehová skákací hra. Dokážeš doskákat co nejdál? Každým klikem můžeš být blíž lepšímu skóre! Pozor ale, hrací deska se neustále zrychluje a s ní i pohyblivé dlaždice, kterých neustále ubývá! Jedinou uklidňující věcí zůstávají záchranné kruhové plošinky, které lze získat doskákáním na CheckPoint… Nic pro lidi se slabými nervy!
Cílem hry je skákat dotykem po barevných pohybujících se plošinkách (barva určuje velikost!). Na každém CheckPointu získá hráč barevnou záchrannou kuličku, která při nesprávném skoku hráče zachrání. Kuliček lze získat maximálně šest najednou a jejich aktuální počet je odlišen barvou (modrá = 1 záchranný skok, červená = 2 záchranné skoky atd.). Hráč nesmí narazit na žádný kraj obrazovky!
Text nad čarou je oficiálním popisem mé první a jediné publikované hry v Google Play, vydané 17. 12. 2015. Hra stojí na projektu doEngine, který jsem vyvíjel souběžně s ní, a díky kterému jsem jí byl schopen naprogramovat za pár dní.
Od mala jsem toužil po tom vydat mezi lidi svou vlastní hru. Rozhodně jsem nečekal, že bude vypadat zrovna takto, nicméně se jednalo spíše o experiment, díky němuž jsem si otestoval nejen doEngine, ale i celý proces publikace hry.
Myšlenka herního mechanismu Tap to Jump vznikla na základě hry Flappy Bird, která se pár let předtím stala naprostým hitem našeho známého světa. Z mého pohledu primitivní hra, která ale dokázala jejímu vývojáři generovat na účet desetitisíce dolarů denně! Před tímto hypem jsem žil v přesvědčení, že peníze, které člověka uživí, lze vydělat v herním průmyslu pouze na áčkových titulech. Opak byl očividně pravdou a já jsem dlouhou dobu přemítal nad tím, co by se mohlo Flappy Birdu alespoň trochu přiblížit. Myslím, že se mi to nakonec povedlo – co se té herní mechaniky týče, jelikož po finanční stránce rozhodně ne! 🥹
Mou snahou bylo hru neustále vylepšovat, avšak poslední její aktualizace vyšla již dávno, konkrétně v dubnu roku 2016. To mi zrovna na dveře klepaly státnice, po jejichž úspěšném zdolání jsem ihned nastoupil do první dospělácké práce, kde mé volné mozkové kapacity začalo rychle ubývat. Jak už to v životě chodí, takové období se po nějakém čase přežene, člověk si zvykne, a ve mě se začala opět projevovat chuť k tomu tvořit ve volném čase něco vlastního. Ovšem, tím něčím byl Převodník jednotek, čímž jsem de facto nechal Tap to Jump napospas osudu!
První obrázek je screenshotem první verze Tap to Jump. Vypadala dle mnohých ohlasů stylově. Já jsem se ovšem bál toho, že tento druh grafiky nepřiláká masu, a proto jsem jí po pár měsících předělal do pastelového vzezření – druhý obrázek. Retrospektivně to považuji za nešť astnou volbu!
Naštěstí ale není všem dnům konec a třeba se jednou najde i trochu času na menší aktualizaci. 😌